alexandrasmoments

:-D

Av alexandra - 9 december 2011 23:42

Nästan godkänt på matten * happyface*

Sen typ, har inte gjort något idag, bara lackat lite på föräldrarna, inte ovanligt, men jaja :/

Trött tjej säger godnatt !

Av alexandra - 7 december 2011 16:54

Zumba idag på gympan    haha fett kul!
vad har mer hänt idag? typ inget, drama i skolan...igen-.-

Men jag lever,

Sen är det matteprov imorrn!!! faaaaaaaaan

kommer faila helt.

sålänge man får godkänt i nian är jag nöjd.

justnu käkar jag pepparkaka och lyssnar på musik medans jag tänker på vad jag ska göra, fast jag vet jag måste plugga matte, men jag är inte direkt hon som pluggar skiten ur sig, så jag nöjer mig med godkänt

HUR SKA JAG KUNNA DET?!

v

Av alexandra - 3 december 2011 15:21

Asså jag blir så jävla sur när man kommer tillbaka till skolan, har redan haft 10 prov på enåhalv vecka

OCh så säger Linda (No-läraren den drygaste+stressigaste+seriösaste läraren på hela skolan) att jag har ig-varning i både hennes ämnen, matte och No. Som är riktigt viktigt att ha bra betyg i till gymnasiet! Jag trodde verkligen att jag skulle få minst godkänt, men vafan. Linda du kan *************

NU BLIR DET GLÖGG OCH PEPPARKAKOR

Av alexandra - 3 december 2011 14:57

Rubriken säger allt :(

Sjuk.. inte så sjuk så jag måste ligga i sängen hela lördan, men så sjuk att jag måste vara hemma och städa -.-
Och vädret här nere i skåne är inte det bästa höller. ska regna heeeela dagen. Men jaja, man måste vara posetiv, ENSAM HEMMA

Av alexandra - 25 november 2011 14:49

Har inte bloggat på länge, men det är skolans fel. Först har jag varit i thailand, GRYMT KUL. Sen när man kom hem började helvetet, 5 prov på 2 dagar, skippade ett. Av samma lärare tillochmed -.-
Så där är min ursäkt varför jag inte har bloggat på länge.

I thailand körde jag moppe för första gång... Första gången gick skitbra :D eller inte... Krocka med ett garage med en sprillans ny moppe, men vi tog smuts över skadorna så vi fick inte betala något   Sen körde jag ner i dycket. Men Sen blev det bara bättre och bättre iallafall.

Äckelbild, men jaja...

Vi körde moppe och kollade på Kattfiskar+krokodiler. Var på flera marknader. Några nattklubbar och barer. Kollade på apor och elephanter.

Så söta :')

Vad har jag mer gjort? hmm.. Solat och badat såklart!! Synd att det åska och regnade 6 dagar a 14. Men jaja, det var kul iallafall.

Vi har även gått nästan 2000 trapsteg för att kolla på en buddah i plast, fyfan vad jag ångrar att jag gick upp. Riktigt jobbigt var det. Skit varm med för den delen, och inget vatten hade man ihöller med sig. Det var iallafall en fin utkick

Ångrade verkligen det. 2000 steg för detta, nej tack :s

Övriga bilder från resan!

Vädret <3

mitt flyg

höhö, går till pappa som bara var tvungen att fota...

stranden vi bada på

Utkick från hotellet :)

havet vi bada i

jag och syrran som... ja jag vet inte riktigt var i gör xd

Snart massagfe som gäller :D

Något tempel vi kollade på

igga ansiktet!

bror: joel 17 år
Syster evelina 19 år

Min underbara familj <3
fast helften är typ drogade..

Av alexandra - 13 november 2011 13:01

Nu har man precis snorklat med familjen, 0ch lita sånt. Vi tog båten ut till en ''halvö'' cirka 10 minuter från AoNang, stranden vi alltid badar på. Nu ska vi snart ut på stan och käka kvällsmat när det slutar regnar. Just nu spöregnar det och åskar   Nu kan man juh inte bli brun. Inte för att jag har så lätt att bli brun. Efter en vecka i thailand är jag fortfarande en blekfis...

Dessutom har jag klippt mig, Thai-klippning :D

Av alexandra - 12 november 2011 10:50

Hela familjen var vid stranden. Men både jag och isabella,  (sis) var jätte hungriga så vi åt frukost på en resturang. Efter några timmar skulle resten av familjen äta frukost på samma ställe, så då skulle jag och isabella plugga. Men båda somnade. Vi sa åt dem att inte störa oss när dem kom hem, och det gjorde dem inte för en gångs skull ;o Så vi sov 4-5 timmar och när vi vaknade trodde vi det var morgon. Min data stog på 10:40 för den är fortfarande på svensk tid. Så jag sa åt dem att jag inte sov så mycket inatt,men tydligen var det kväll. Aja, jag och isabella får väll ut och festa ikväll. På tal om festa, hela familjen var på resturng igår och firade syster Evelina som fyllde 19 år. Eftersom det  regnade i säkert 2 timmar kunde vi inte göra något. När vi kom till thailand hade det regnat lite i max en halvtimme varje dag. Men det hade inte regnat en enda gång när vi har varit här. Förutom när vi var klara på resturangen och skulle gå. Det skulle ta cirka 10 minuter från resturangen tillbaka till hottelet, och det ville vi inte gå när det regnade. För vi hade flip-flop, sandaler och sånna sommarskor, för det var varrmt hela tiden innan+efter. När vi Inte kunde gå så är det klart att vi ''var tvugna'' att köpa drinkar. Först vars en. Sen slutade det inte regna så till slut kostade det 1500 spenn för hela familjen, hehe...

JAG BEHÖVER HJÄLP!

Jag undrar vad du tyckte om mina fläter, om jag ska göra det en gång till, för jag måste betala det själv :(

Men jaja, skriv gärna som kommentarvad du tycker!

2 Bilder utan fläter,

Av alexandra - 10 november 2011 11:23

Precis kommit hem från en festival och nu sitter man på hotellet och chillar, sjukt fin utsikt, nära havet och nära Mc Donald :D

Vi har sovit en natt på det nya hotellet, innan sov vi på ett annat men då betalde vi 600-800 bath (thailänska pengar) varje gång vi ville tilll stranden, vilken var varje dag. så vi flyttade hit, 15 minuters promenad till havet.

Igår var det riktigt feta vågor på kvällen. Vid lunch var det typ en meter och på kvällen när tidvattnet kom var det flera meter högre. Fyfan vad kul det var, att bara sitta vid kanten och vänta på att vågorna hottar ut en på land  Vid stranden finns det 17 olika massage ställen som gjorde exakt samma saker för exakt samma pris, ganska korkat :o Jag fick iallafall thai massage och fläter på samma ställe.

Tyvärr måste ni vända på huvudet :(

När vi var på festivalen så var det flera affärer som sålde kläder, smycken, skor och annat skit. Dem säger hej, skackar en i handen och sedan nästan drar in en i deras affär, så desperata. När man väll köper något ler dem skitstort, säger tack tjugoelva gånger och sedan bugar några av dem sig, som om dem får en kund max en gång varje år eller något :s

Mer bilder kommer. Fotar fest med min system men glömmde datasladden till den hemma, så ni får nöja er med mobilbilder tills vidare.